Jag har funderat lite på våra byten och jag vet inte vad ni andra känner men jag skulle tycka att det vore kul om det inte bara var pärpaket som bytte ägare utan att man faktiskt pysslade av det som kom i paketet och visade upp våra alster under någon form av ordnade former.
Nu kanske ni andra genast pysslar fina saker av allt som kom i paketet men jag tenderar att stoppa undan mina grejor någon stans i pärllådan och när jag sedan använder dem har jag glömt att de är RAKpärlor och glommer givetvis att tagga bilden när jag lägger upp i galleriet.
Vad tror ni om att man (kanske inte varje runda) fotoade paketet när det kom och/eller innan man skickade. Skrev ner lite om sina tankar och la upp bilderna i sin blogg (här på inspira) och att man sedan hade en viss tid på sig att pyssla och ett datum när de färdiga alstren ska visas upp. Kul eller kravfyllt??
så vill jag också säga några ord om vad man packar i paketet. Det är svårt att packa ett bra packet tycker jag. Jag våndas varje gång, har jag lagt i för mycket, för lite, kommer min mottagare att tycka om det, är det rätt färger osv. Nu brukar jag tänka att jag packar ett paket som jag skälv skulle ha blivit glad för så får jag hoppas att mottagen tycker som jag
Jag har fått ganska varierande pärlpaket. Jag har fått helt fantastiska paket men även sådanna där det nästan känts som om skickaren rensat ut sådan hon själv inte ville ha. Nu verkar jag kanske bara gnällig men jag vill uppmuntra till att packa paket som på något vis håller ihop, att paketet står för sig själv och att det går att göra något av paketet.
Alla har väl beskrivit sina vill-ha vill-inte-ha och det är ju självklart att läsa dem och jag bör kanske uppdatera mina.
Men jag undrar om vi kanske skulle ha några kollektivt uteslutna pärlor så som trä-, ben- och billiga plastpärlor. Vad säger ni andra?
Taggar:
Bra tankar AnKa. Jag är också sådan som glatt packar upp paketet tittar och funderar en stund, sedan kommer något annat i vägen.
Faktum är att jag sparar alla RAK-paket i en speciell låda och med lilla brevet för varje vända, men den där lådan försummas ofta.
Kanske vore en bra ide att ha en "lös deadline" på projekten, men samtidigt kan det kännas alldeles för styrt och pärlorna kanske inte vill "prata" med dig inom den tiden, och då kan det bli ett tvång och då hoppar folk av för det.
Visst kan jag lägga upp att trä, ben och billiga plast- pärlor inte är skickbara och att pärlorna dessutom ska vara i gott skick, det vill säga ej repiga och trasiga.
Vad säger ni då om smyckesdelar? Ska vi utesluta de vanliga basgrejorna, men att man kan skicka om man ex. hittar något fint togglelås eller annat spännande tillbehör
Permalänk Svar från AnKa hos 2 April 2012 på 19.16 Smart med en speciell RAKlåda och att spara brevet. Det skall jag ta till mig.
Vi kan väl kanske köra lite olika upplägg olika vändor, ibland utan pysselkrav och ibland med deadline. Så får vi något som passar alla. Jag skulle ju egentligen vilja hoppa på bead soup party men är för blyg och osäker för att våga mig ut utomlands.
Ang smyckesdelar så brukar jag inte skicka basgrejor som hattpinnar, klolås odyl men det är ju sådant som går åt så jag skulle inte ha något emot att få det (om jag även fick några fina pärlor).
Tävlingen är nu avgjord. Klicka här för att se resultatet! Stort grattis till de tre pristagarna och tack till sponsorn Bara Pyssel

© 2013 Created by Noora - Silvergrejs (admin).